ÖĞRENME STİLLERİ

ÖĞRENME STİLLERİ

Öğrenme stilleri her bir öğrencinin yeni ve zor bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken, öğrenirken ve hatırlarken farklı ve kendilerine özgü yollar kullanmasıdır. En iyi öğrendiğiniz yol sizin stilinizdir.

28.11.2023 62

Görsel Öğrenme Stili Özellikleri

Görsel materyallerle daha kolay öğrenirler ve kolay hatırlarlar. Okudukları ya da yazdıkları bilgileri hafızalarında uzun süre tutabilirler. Zihinlerinde görsel imajlar oluşturarak düşünürler.

Berrak ve canlı hayal güçleri vardır. Kolaylıkla zihinlerinde birçok şeyi canlandırırlar. Yüzleri hatırlarlar ama isimleri kolaylıkla unuturlar. Birçok şeyin nasıl göründüğü çok dikkat ederler.

Ders anlatılırken not almazlarsa öğrenmeleri zorlaşır. Yazılı olmayan bilgiyi fark etmeyebilirler. Karmaşık ve karışık ortamlarda kendilerini rahat hissetmezler. İsimleri hatırlamakta zorlanırlar.

Görsel materyallere dayanmayan uzun anlatımları okurken veya dinlerken zorlanırlar. Plansızlığa, programsızlığa, dağınıklığa ve düzensizliğe karşı kendilerini huzursuz hissederler. Sözel yönergeleri hatırlamakta zorluk çekerler.

İşitsel Öğrenme Stili Özellikleri

En iyi işiterek öğrenirler Sesli okuma ve sesli düşünme Yabancı dil öğrenmeye yatkındırlar. Konuşma ve dinleme becerileri çok iyidir. Hatırlarken, biri kendilerine okuyormuş ya da söylüyormuş gibi hatırlarlar. Konuşmaları, jest ve mimikleri taklit edebilirler.

Sınıf içerisinde sesten çok rahatsız olurlar. Konsantre olabilmeleri için hiçbir sesin olmamasını isterler. Düşünürken de düşündüklerini sesli hale getirirler. Bulundukları yörenin şivesini ve öğretmenin telaffuzunu hemen kaparlar. Konuşarak öğrenirler. Şarkıları baştan sona sadece

 dinleyerek öğrenebilirler. Okuma ve yazma becerilerinde zorlanırlar.

Kinestetik Öğrenme Stili Özellikleri

Okul hayatında zorlanabilirler. Oturdukları yerde uzun süre duramazlar. Parmak kaldırmak, öğretmenin kendisini görmesini beklemeyi zaman kaybı olarak görürler. Hemen harekete geçerler. Öğretmenin ”Tahtayı kim silecek?” demesi yerlerinden fırlamaları için yeterlidir. Görsel ve işitsel mesajları algılamakta zorlanırlar. Ancak yaparak algılarlar. Plan ve programdan fazla hoşlanmazlar.

Hareket hâlindeyken daha iyi öğrenirler. (Örneğin, kondisyon bisikletinde kitap okuduklarında daha iyi anlarlar.) El şakası yaparlar, konuşurken el ve kollarını bol bol kullanırlar. Dokunsallar daha çok ellerini kullanarak öğrenirler. Düşünürken genellikle aşağı doğru bakarlar.

Kaynak: REHBERLİK MERKEZİM